En dikt utan rim

Du kan se mina tårar falla, men det strundar du i.
Du kan se mig gråta men samma sak gör du åt det.
Ingentig gör du för att få mig glad.
Ingenting gör du för att få se mig mig glad.
Om du var en riktig vän skulle du ha gjort det.
Men tyvär så e du inte det.
Alla gillar dig, alla förutom jag.
Så du mår jätte bra.
Du har inga problem men det har jag.
Så du är lycklig, men det är inte jag.
Du har nästan alla men jag har ingen.
Förstår du vilken skillnad det är mellan oss?
Vi skulle ändå kunna vara vänner.
Men det vill du inte.
Alltid har du struntat i mig för den sakens skull förstås.

___________________________________________________________________

Nu kommer en annan dikt men den har inte jag hittat på, den har jag läst på ett ställe:


Mina ögon kan tindra, mina läppar kan le.
Men sorgen i mitt hjärta kan ingen se.



Hej då! Men ledsna hällsningar Noshiina. ♥

Kommentarer
Postat av: O_o

hmmm... konstig rim fjant xD

2010-03-13 @ 18:13:49
Postat av: Felicia

Det var jättefint :) <3

2010-06-14 @ 16:51:56
URL: http://feliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0